La indústria de la música en directe té cada any una cita obligada a la sala Barts, amb la gala dels Premis ARC. Una nit on el sector busca reivindicar-se i treure pit, especialment en un context de pandèmia que l'ha deixat especialment tocat. Després d'un segon any d'adaptacions, ajornaments i, sobretot, molt de patiment pel sector, els Premis ARC buscaven posar en relleu el treball dels professionals del gremi amb uns premis renovats respecte l'edició de 2020 i que repartien el protagonisme entre bandes i programadors.

En el terreny musical, protagonisme destacat per a Bad Gyal, guanyadora de la millor gira d'artista d'autoria pròpia per un tour que, tot i la pandèmia, l'ha portat per tota la península. La cantant ha sumat una trentena de concerts al llarg de l'any, amb 'sold out' en les totes les (poques) parades que ha fet a Catalunya -dues dates a les Nits del Fòrum i una a Porta Ferrada-.

Un altre dels premis destacats requeia sobre Rigoberta Bandini, en una categoria, la d'artista revelació, que no donava marge a la sorpresa. Va començar l'any sent gairebé una desconeguda i l'ha acabat com una de les artistes catalanes del moment, amb milions de reproduccions a les principals plataformes i una gira que l'ha dut pels principals festivals catalans i espanyols. Motius més que suficients per endur-se un guardó a què també optaven The Tyets, Karamba i Elena Gadel i Marta Robles.

Tampoc era sorprenent el reconeixement a El Pot Petit com a millor gira d'artista o grup per a públic familiar. Pocs grups poden presumir de sumar tants concerts en un any com aquesta banda, que ha aconseguit entrar a pràcticament totes les llars del país i sumar un exèrcit de petits fans entusiastes. Los 80 Principales i l'Orquestra Selvatana completaven la llista bandes guanyadores amb els premis a millor grup de versions i millor orquestra.

En el terreny de les programacions, premi per a l'Ajuntament de Girona i la seva programació de Fires de Sant Narcís, una de les primeres festes majors que es va poder celebrar sense pràcticament restriccions i que va dur a la ciutat noms com Oques Grasses, Iseo & Dodosound, Buhos, Desakato, Roba Estesa o Ebri Knight. El guardó a millor programació de festival va ser, per segon any consecutiu, pel festival Cruïlla, mentre que la sala Barts i l'Auditori Municipal de Vilafranca van ser premiats com a millor programació de sala de concerts i d'auditori respectivament.

Els Premis ARC també es reserven cada any un guardó pel reconeixement de mitjans, periodistes o programes musicals, que aquest any ha quedat repartit ex aequo entre dues dones de ràdio. Maite Sadurní, periodista a Catalunya Ràdio, i Consol Saenz, a Ràdio 4, es van endur una merescuda estatueta cada una pel seu suport ferm cap als i les músics de casa nostra.